SPONSORING

Το SPONSORING ή χορηγία, που παρέχει τη δυνατότητα στις επιχειρήσεις να συνεισφέρουν στην υποστήριξη πολιτιστικών ή αθλητικών εκδηλώσεων, καθώς και στην παραγωγή οπτικοακουστικών έργων, με σκοπό να αναδεικνύεται η οικονομική κα»ι κοινωνική εικόνα των επιχειρήσεων-χορηγών στο κοινωνικό σύνολο. Με τον τρόπο αυτό οι επιχειρήσεις συμβάλλουν στην άνοδο του πολιτιστικού επιπέδου της κοινωνίας και στη βελτίωση της ποιότητας ζωής, αποκομίζοντας μακροπρόθεσμα όλα τα οφέλη που συνεπιφέρει το αυξημένο κοινωνικό τους κύρος.

Η Σ.Π.Ε.Δ. ΣΑΣ ΕΝΗΜΕΡΩΝΕΙ ΓΙΑ ΝΕΟΥΣ ΘΕΣΜΟΥΣ

ΧΟΡΗΓΙΑ (SPONSORING)

Είναι η υποστήριξη πολιτιστικών ή αθλητικών εκδηλώσεων, κοινωνικών δραστηριοτήτων καθώς και παραγωγής οπτικοακουστικών έργων από επιχείρηση που αναδεικνύει την κοινωνική της διάσταση προς το κοινό, ενεργοποιώντας τα ανταγωνιστικά πλεονεκτήματα που αποκτά από την εφαρμογή του θεσμού.

ΣΧΕΣΗ ΧΟΡΗΓΟΥΜΕΝΟΥ ΚΑΙ ΧΟΡΗΓΟΥ

Τους συνδέει η σύμβαση χορηγίας που, ανάλογα με το είδος της χορηγούμενης δραστηριότητας, καλύπτει τόσο τις μορφές οικονομικής ή υλικής υποστήριξης του χορηγούμενου, όσο και τους τρόπους προβολής του χορηγού που αποσκοπούν στην ανάπτυξη του κύρους του στο κοινό.

ΠΛΕΟΝΕΚΤΗΜΑΤΑ

Για τον χορηγούμενο:

  • Ανεύρεση πόρων για την πραγματοποίηση κυρίως πολιτιστικών ή αθλητικών αλλά και άλλων δραστηριοτήτων του, που απευθύνονται στο ευρύ κοινό.
  • Μεγιστοποίηση των οικονομικών απολαβών του χορηγούμενου από τη διεύρυνση του κοινού, όπου απευθύνεται, η οποία προκύπτει από τη συνεργασία του με τον χορηγό και το ενδιαφέρον αυτού για την επιτυχία της χορηγούμενης δραστηριότητας.

Για τον χορηγό:

  • Δημοσιότητα υψηλού επιπέδου της επιχείρησής του, συνδυασμένη με την ανάπτυξη της κοινωνικής της υπόληψης (image).
  • Αυξημένο κύρος στο συγκεκριμένο κοινό της χορηγούμενης δραστηριότητας (οpinion formers) που ενδιαφέρουν τον χορηγό.
  • Έμμεση ανάπτυξη της οικονομικής δραστηριότητας του επιχειρηματικού φορέα.
  • Φορολογικά πλεονεκτήματα.
  • Αισθητά οφέλη στην παραγωγικότητα του προσωπικού της χορηγού επιχείρησης και στην ενίσχυση της εργασιακής ειρήνης, εξαιτίας της έμμεσης συμμετοχής των εργαζομένων στην κοινωνική προσφορά της εταιρίας τους.
  • Αύξηση της ζήτησης εργασίας στην χορηγό επιχείρηση, εξαιτίας του ενισχυμένου κύρους της, και δυνατότητα ποιοτικής επιλογής προσωπικού.

Ο ΡΟΛΟΣ ΤΗΣ ΕΤΑΙΡΕΙΑΣ Σ.Π.Ε.Δ. ΣΤΙΣ ΣΥΜΒΑΣΕΙΣ ΧΟΡΗΓΙΑΣ

Η ανάγκη παρακολούθησης των ραγδαίων εξελίξεων που συν­ τελούνται στις σύγχρονες κοινωνίες όσον αφορά το θεσμό της χορηγίας επιβάλλει τεκμηριωμένη ενημέρωση, σχετικά με τις δυνατότητες άντλησης των πλεονεκτημάτων που παρέχει η συνεργασία χορηγών και χορηγουμένων.

Στην Ελλάδα δεν δημιουργήθηκε ακ6μη σοβαρή υποδομή για ενσωμάτωση του θεσμού, η οποία να κατοχυρώνει όλους τους συμβαλλόμενους σε μια σχέση χορηγίας. Επίσης, δεν προσδιορίστηκαν επαρκώς οι διαδικασίες που πρέπει να ακολουθήσει ο ενδιαφερόμενος προς αναζήτηση χορηγού, η οικονομική αποτίμηση των χορηγικών σχέσεων και η δεοντολογία που πρέπει να τηρείται από τα δύο συνεργαζόμενα μέρη.

Είναι λοιπόν προφανής η ανάγκη της συμβολής ειδικών διαμεσολαβητών στην ανεύρεση, αξιολόγηση και κατοχύρωση των ενδιαφερομένων.

Η αστική εταιρία Σ.Π.Ε.Δ. επιδιώκει να καλύψει τα παραπάνω ζητήματα, μελετώντας, προσδιορίζοντας και αξιοποιώντας τις δυνατότητες του θεσμού της χορηγίας.

Γι’ αυτό, θέτει στη διάθεση των υποψηφίων χορηγών και χορηγουμένων το έμψυχο δυναμικό της και τα στοιχεία που έχει ήδη συγκεντρώσει σχετικά με διάφορες μορφές χορηγίας, προς όφελος αυτών και της ανάπτυξης του θεσμού.